[O1] Sprzęgło alternatora i brak ładowania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Krzychu100
    Classic
    • 2009
    • 21

    [O1] Sprzęgło alternatora i brak ładowania

    Chyba na jakiś zaczarowanych hamowniach ;-)
  • janusz35
    Ambiente
    • 2007
    • 143
    • Octavia II (1Z3)
    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    [O1] Sprzęgło alternatora i brak ładowania

    Mam następujący problem, od pewnego czasu z okolic paska napędu osprzętu dało się słyszeć dziwne odgłosy ( najlepiej a wolnych obrotach) - stawiałem na sprzęgło klimatyzacji gdyż mechanik powiedział mi ,że jedna łapka na tarczy jest pęknięta. Umówiłem się nawet na wymianę we wtorek a tu tymczasem dzisiaj nagle zaświeciła się kontrolka ładowania, podniosłem maskę ale nic dziwnego nie zauważyłem- pasek na miejscu - więcej dużo nie było widać- bo wszystko zabudowane. Zgasiłem-zapaliłem bez zmian nie ładuje. Powrót do domu- wszystkie odbiorniki prądu wyłączone- jechałem powoli w pewnym momencie poczułem jakby lekkie szarpnięcie (coś jak przy włączaniu klimy ale mocniejsze) i kontrolka zgasła. Ładowanie powróciło.
    Teraz pytanie czy to kończy się sprzęgło alternatora? Czy ono może przepuszczać i alternator nie ma wtedy napędu (bo czytałem o zacieraniu się)? Czy może tak właśnie przepuszczać i łapać ? I najważniejsze czy przez kilka dni można z tym jeździć.

    Komentarz

    • przemik
      RS
      • 2012
      • 1610

      #3
      Ustal przyczyne jak najpredzej. Zablokowane sprzegielko alternatora moze zerwac pasek i narobic balaganu.
      Nie zwlekaj.
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz

      • petras
        Ambiente
        • 2008
        • 171
        • Octavia I (1U2)
        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

        #4
        miałem bardzo zbliżony przypadek, kiedyś też włączając się do ruchu poczułem szarpnięcie, mignęło światłami....ale pojechałem...wszystko działało....przez rok czasu....aż w końcu pierdyknęło coś pod maską. poleciało sprzęgło alka, rolka prowadząca i napinacz.....no i stanąłem się o 700zł lżejszy ...

        Komentarz

        • janusz35
          Ambiente
          • 2007
          • 143
          • Octavia II (1Z3)
          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Dlatego zaraz odstawiłem samochód do mechanika- weekend na rowerach . W sobotę mieli już zacząć działać.

          Komentarz

          • Space99
            Rider
            • 2008
            • 275
            • Octavia I (1U2)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            Sam rozpad rolki altka nie jest aż tak katastrofalny i nawet przeżyłem taki u siebie. Poprostu wracałem 30km bez wspomagania kierownicy. Wymiana rolki altka i napinacza rozwiązała sprawe, nawet pasek przeżył.

            Wracając do meritum jak pasek nie piszczał i był napięty to problemu szukałbym w samym altku, np. kończące się szczotki, rozpadnięte sprzęgiełko...
            Objawem padającego sprzęgiełka altka jest bardzo szarpiący napinacz oraz stuki na wolnych. Najlepiej zwolnić pasek i sprawdzić poprawność działania.
            pozdrawiam Marcin

            Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

            Komentarz

            • janusz35
              Ambiente
              • 2007
              • 143
              • Octavia II (1Z3)
              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Dzwonienie to było sprzęgiełko kilmy - ta metalowa tarcza -wymiana i po kłopocie, dziwne odgłosy i szarpanie napinaczem to szprzęgiełko alternatora -też wymienione, brak chwilowy ładowania to były kończace się szczotki alternatota też wymiana i wszystko gra. Napinacz i pasek pozostał (pasek był wymieniany z rozrządem jakies 6000km temu). Napinacz jest OK.
              PS. mam pytanie czy można dostać sam amortyzator do napinacz- kolega mnie zapytał (mechanik twierdzi, że tylko razem z napinaczem).[/fade]

              Komentarz

              • Space99
                Rider
                • 2008
                • 275
                • Octavia I (1U2)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                kupowałem kiedyś na Allegro sam amortyzatorek po tym jak wymieniłem bez sprzegiełka napinacz i trafiło go...
                musisz poszukać czy jeszcze są. Cena była na pograniczu opłacalności (koszty całego napinacza).
                pozdrawiam Marcin

                Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                Komentarz

                Pracuję...